Tectonic Records 001-003 (2006)

Dj Pinch jegyzi ezt a kiadót amely az első megjelenésétől kezdve minőségi zenéket jelentetett meg. Most szemügyre vettem kritikai szempontból pár lemezt. Nézzük!

TEC001

Az első maxi a tavalyi év elején látott napvilágot. Rajta a tulajdonos és 30Hz P Dutty (álnéven) két közös darabja. Az első a "War dub". Sercegések, apró zajok az nyitányban, majd az indusztriális háttérből egy koszos halfstep dobloop bújik elő. Másfél perc elteltével robban a bomba egy elementáris erejű wobbler sub-bassline által. Az igazi világvége azonban a kiállás után szabadul el, amikor a koszos hangzású főtéma kibontakozik és atombomba erejével csap le. Egy dub-háború által súlytott övezet legsötétebb utcáin járunk...
A másik oldalon bújik meg az "Alien tongue". A War dub-hoz képest eltörpülő erővel bír, sötétsége inkább futurisztikus hangzásában keresendő. Széteffektezett kongával indít, amit egy hideg szinti-pad kísér és hátborzongató effektek. Kétségtelen, hogy egy elhagyott űrállomáson járunk, távol a dubstep édeni világától. Majd elindul a zene. Szépen mardos a folyton tekergő acid-es bassline, mellette mesterien búg a kissé dnb-s hangzású basszus és folytatódik az űrszerű hangulatkép.

https://www.discogs.com/DJ-Pinch-P-Dutty-War-Dub/release/436731

 

TEC002 Moving Ninja

A második megjelenést az ausztráliai Moving Ninja jegyezte egy háromszámos EP-vel. Az A oldalra került a kongás "Murky". Szép intro-jának fájdalmas dallama és csattogó, botladozó ritmikája akaratlanul is bólogatásra késztet. A legnagyobb konga-központú dubstep himnuszok (mint pl.Loefah - Truly dread vagy Hatcha - Conga therapy) nyomdokain lépkedve vált klasszikussá ez a zene is. Erőteljes basszusra épül és egyfajta romantikus, esőerdei hangulata van. Szomorkás atmoszférái a kipusztított esőerdők emlékét siratják? Lehet. Mindenesetre Jamie-től ez egy szokatlanul dubstep-közeli darab.
A B1-es lett az experimentális és kattant "Alien". Visszafelé lejátszott hangok az introban és indusztriális pulzálás indítják. Ez a trekk már igazán Jamie világa. 1:20-nál indul be az acid-es főtéma. Egy űrállomás elhagyott részeit idéző hangulat tárul elénk. Mintha egy Alien filmet néznénk ahogy az emberekre támadnak az alienek.
Az ep-záró "Lost tribe"-ot indító templomi kórus hangulatilag leginkább grime-okhoz illeszthető hozzá dj-szettekben. Az intro-t követően induló botladozó ritmikája és vicces bugyorgó basszusa alkotja a főtémát. Remek, táncos darab, mely a dubstep-et megelőző dark 2step garage-jegyeit hordozza magán.

https://www.discogs.com/Moving-Ninja-Shellcode/master/231971

 

TEC003 - Loefah & Skream

Tavaly egy áprilisi Youngsta mixben hallottam először a "28g" címmel ellátott dubstep-hardcore ötvözetet. Minimalista szerkezetének legfőbb alkotóelemei a nyihogó hc-szinti és egy erőteljes sub-wobbler kombináció. Némi effekt, szövegfoszlányok, ezek variálásával halad el mellettünk az 5 és fél perc, mély mosolyt varázsolva máig a dubstep szettek hallgatóinak arcára. Klasszikus darab. A másik oldal első másodperceiben némi dumát követően indul el a "Fearless". Szintén minimalista zene, de a hc elmarad, helyette kapunk alien-filmeket idéző texturákat, melyek álomszerű látomásként épülnek rá a sub-basszusra és a botladozó ritmikára. Leginkább az első Tectonic maxi Alien Tongue világa érezhető a zenéből.

https://www.discogs.com/Loefah-Skream-28g-Fearless/master/374450