Következő Dawn Tempo!

DST @ Otherside, Dürlin, Budapest, 25/Feb/2012
DST @ BaZOOka, Klub Szieszta, Szolnok, 31/Aug/2018
DST @ Mokka Cuka, Budapest, 27/June/2008
DST @ Dal Festival, Szolnok, 29/June/2019
DST @ BASSLINE Party, Kashmir, Budapest, 3/Aug/2012
DST @ Otherside, Pulse, Budapest, 15/Nov/2012
DST @ A38, Budapest, 5/Apr/2008
DST @ Dub Phase, Club Mono, Budapest, 15/Dec/2007
PlayPause
previous arrownext arrow
Slider

Hírek

Üdvözöllek a weboldalamon!

Ez az új weboldalam. A nevem DST (néha DubSTa-ként fórumokon, néha pedig a DataSTormer megkülönböztető nevet használom glitchy projekteimhez).

Kérlek hadd mondjak el pár szót magamról: elektronikus zenét játszó dj és zeneszerző vagyok és Magyarországon élek. A zene a basszus körül forog számomra...

Jelenleg elsősorban dubstep terén vagyok aktív.

Néha még játszok electro-t és glitchy anyagokat, de az elmúlt években írtam és/vagy játszottam dubstep-et, breakstep-et, grime-ot, filthstep-et, glitch-hop-ot, glitchy breaks-et, electrobreaks-et, classic electro-t, breakbeat-et, 2step garage-ot, neurohop-ot és progressive psytrance-t is.

De ha tényleg meg szeretnéd érteni, ki vagyok és miért játszom annyira széles skáláján az elektronikus zenének, ismerned kell a történetemet, hogyan lettem dj és zeneszerző. Elmesélem Neked itt és most:

Az elektronikus zenével kapcsolatos első emlékeim a tinédzser éveimre vezethetnek vissza. Amikor 15 éves voltam, sok happy hardcore-t hallgattam kazettán (Thunderdome IX-XIV, Terrordrome stb.), amit barátoktól kaptam (az első kazettákat, akkor kaptam, mikor a régi kazettás deck-emet egy erősítőre cseréltem LOL). Imádtam azt a bumm-bumm basszusos hangzást, de az még nekem csak a mélynyomókról szólt. Haha!

Fontos: akkoriban vidéken éltem és azokban a napokban sokkal nehezebb volt új információkat szerezni és új zenét hallani, mint napjainkban!

1996-ban indult a FREEE Magazin, amely ugye egy újság, egy magazin volt és amely nagyon fontos információs forrás volt számomra az első számtól kezdődően hosszú éveken át! Keresni kezdtem azokat a fajta zenéket, amikről a FREEE-ben olvastam és ez egy WOW-hatás volt minden nap. A FREEE Magazin olvasásával párhuzamosan kezdtem hallgatni techno-t, house-t, trance-t stb. Az elektronikus tánczene (akkkortájt egész más jelentéssel bírt ez a kifejezés) feltárult előttem!

Egy iskolai utazás alkalmával volta Svájcban és egy goa-trance dj-nél laktam. Micsoda véletlen LOOOL! Elvitt engem egy helyi goa-trance party-ra és az a világ lenyűgözött. Az emberek nyitottsága, a színek, a zene, a szabadság... ezek mind sokkoltak engem. Egy évig belemerültem abba a goa-trance hangzásba! Exotikus, modern és új volt. Imádtam és még mindig imádom azt a hangzást. A goa-trance egy nagyon fontos része a történetemnek.

Mindig is én voltam az extravagáns, a furcsa, a különc a környezetmben és ezekben a goa-trance-időkben majdnem senki nem értette, mit is szeretek én abban a "tyu-tyu-tyu hangzásban. Azt is tudni kell rólam, hogy bár többféle zenét hallgattam mindig, mint amit játszottam, számomra a zene mindig egy kulturális közeg volt, amivel valamilyen szempontból azonosulni tudtam, és nem csak szimpla háttéreleme volt a hétvégi szórakozáshoz. Ennek megfelelően mindig is azt a zenei stílust kerestem, aminek az aktuális közegével tudtam azonosulni valamelyest. Amikor egy zenei stílustól elfordultam, annak oka általában az volt, hogy valamiért már nem tudtam azonosulni a hozzá kapcsolódó világszemlélettel, közösséggel vagy pedig hiába szerettem a zenét, nem találtam hozzá kapcsolódó közösséget a környezetemben.

Emellett azonban az engem körülvevő emberek és a barátaim mindig is befolyásoltak többé vagy kevésbé. Az emberek körülöttem inkább az egyszerűbb zenéket zenéket szerették hallgatni, nem mindenki keresett mentális élményt a hétvégi bulin, egyre több house és techno party-t rendeztek és a goa-trance nem volt igazán elfogadott és kedvelt. Sok helyi house-party-ra jártam a tánc és a buli kedvéért (na és természetesen a lányok miatt is haha).

Igaz, hogy nem untam meg a goa-trance hangzást, de mindezek miatt, megérintett egy kissé a house, de még inkább a techno. Kísérletibb hangzású zenéket kezdtem keresni. Megtaláltam a detroit techno hangzást 1997-ben és eléggé belemerültem. Imádtam Chris Liebing-et, Jeff Mills-t, Plastikman-t, Fumiya Tanaka-t, Steve Stoll-t, Joey Beltram-ot és még sok másik nevet. Emellett fontos megemlítenem a Jay-Dee által mixelt "First Impression" válogatást, amely a mély hangzásával sokáig elvarázsolt és számtalanszor meghallgattam. Valódi techno-party-kra kezdtem járni és onnantól kezdve már a house-party-k unalmassá váltak. Imádtam az első időszaki Hyperspace atmoszférát. Inspiráló volt az indusztriális, futurisztikus zene és a techno közösségi élménye.

Emlékszem sokat olvastam a FREEE Magazinban a drum & bass-ről és a jungle-ről és alkalmanként hallottam párat, de nem éreztem azt az atmoszférikus és töredezett hangzást akkortájt túlságosan. Túl könnyed és kellemes volt nekem, engem pedig a techno ipari hangzása érdekelt. De 1999 tavaszán, egy fáradt hajnalon (egész éjszakás techno-ra való szeletelésben megfáradtan) hallottam Dj Operator Bursturb jump-up drum & bass szettjét a Hyperspace chill-out termében és valójában megérintett a drum & bass! Barátságos hangulat volt a táncparketten és megtaláltam ott valamit, amit nem találtam a techno arénában.

Ezt követően megpróbáltam több drum & bass-t találni. Az internet még nem volt túlságosan elterjedt és még mindig nehéz volt az én vidékemen új zenét találni / hallani.

Imádtam Panacea "Datastorm" nevű zenéjét. Elkezdtem magamat datastormer-ként elnevezni, de ez túl hosszú volt és DST-re rövidítettem. Ez az eredete a mai művésznevemnek.

Emlékszem volt egy rendszeres rádióműsor, amit úgy hívtak, hogy "Danubius Hot Mix" a vidéken is elérhető rádiócsatornán. Általában house és trance szólt benne, de egy szép májusi péntek estén 1999-ben hallottam egy vendégmixet benne. Pánczél Gábor (DJ Boolek) játszott 3 blokkot, mindegyikben 3 zenével: jump-up DNB, jazzy DNB és hardstep/techstep DNB blokkok (+1 bónusz). Felvettem kazettára és újra és újra meghallgattam, elősorban a hardstep/techstep-et. Még mindig emlékszem mind a 3 zenére belőle: Moving Fusion - Turbulence, Origin Unknown - Sound In Motion and Dj Krust - Warhead. Lenyűgöző volt. Lenyűgözött. Egyre jobban belemerültem a techstep hangzásba. Egy nyarat végigdolgoztam a Balatonnál és a nyár végén a maradék pénzemmel elmentem egy lemezboltba és megvettem az első drum & bass CD-imet, a Technical Itch "Diagnostics" albumát és a Current Value "Seeds Of Mutation" albumát. Elkezdtem drum & bass-t gyűjteni. Még mindig nem volt elég pénzem, hogy vinyl-eket vegyek, de tudtam, hogy DJ akarok lenni.

Elkezdtem drum & bass party-kra járni és egyre több barátom lett az ország minden tájáról. Még mindig emlékszem az első drum & bass party-mra Marcus Intalex-szel 1999-ben a Budavári Labirintusban és sok esemény volt 2000-2001-ben. Azokban a befolyásoló években, amikor kijött a Mátrix című film és amikor az internet betört igazán Magyarországra. Minden olyan ígéretes és futurisztikus volt számomra.

2000-ben barátságot kötöttem a Celofán Kollektívával, a szolnoki bázisú elektronikus zenei közösséggel. Első "dj-szettemet" egy CK-bulin játszottam Szolnokon. Csak 3 breakbeat lemezem volt, amelyet Rudolf barátomtól vettem pár héttel azelőtt (LOL). Egyáltalán nem tudtam mixelni. Hogy őszinte legyek nem is nagyon kezeltem lemezjátszót előtte (szüleimnek nem volt otthon lemezjátszója) és egy barátom mutatta meg, hogyan tegyem rá a tűt a lemezre... (LOL). Szintén ő mutatta meg, hogyan kell mixelni lemezjátszókon, mindezt 1 nappal a fellépésem előtt. Természetesen a dj-szettem katasztrofális volt, egyáltalán nem tudtam mixelni azokon a szíjmeghajtású lemezjátszókon. A party elején játszottam és hálás vagyok, hogy nem sok ember volt ott akkor még. Haha. De ez nem tántorított el a mixeléstől. Elkezdtem gyakorolni a mixelést, amikor és ahol csak tudtam. Őszintén szólva nem is volt lemezjátszóm 2012-ig és partikon és barátoknál tanultam mixelni, és persze amikor néha kölcsön tudtam kérni gyakorlásra lemezjátszót haveroktól. Nem volt könnyű.

Amennyire emlékszem, 2001 körül lett PC-m és elkezdtem zenét írni az első naptól kezdődően. Imádtam beat-eket készíteni. Az első próbálkozásokat követően, amelyek egyszerű jungle / drum & bass zenék voltak alap loop-okra építve, elkészítettem első breakbeat-jeimet, ami akkor nu skool breakbeat-nek hívtak. Ez érdekes stílus volt, de nem volt elég sötét és futurisztikus nekem és nem ért el nálam áttörést. De egy szép napon a barátaim megmutatták nekem a Sound Off válogatást, amit Tipper készített és sokkolt engem ismét. WOW! Tipper "Tug Of War"-ja - micsodat zene volt akkor! Egyből tudtam, hogy ez az a stílus, amilyet én is szeretnék készíteni.

Kb.2002-ben írtam az első saját breaks anyagomat, amiben már benne volt az a csavarodó granulizer-es basszusos hangzás, amely a védjegyem volt azokban a napokban. Implant, az alapítója és feje a CK-nak, mindig támogatott engem és kettőt a zenéim közül felrakott a CK válogatásra (a "Blondie Bassline" c.zene "Blue" címmel és a "Virus" c.zene "Green" címmel).

2002-ben, miután befejeztem a főiskolát, Budapestre költöztem. Végre az ország elektronikus zenei életének a szívében találtam magam. Az első napoktól kezdve gyűjteni kezdtem a lemezeket és csukafejest ugrottam a magyar underground elektronikus zenei szcéna éjszakai életébe. Sok a későbbi dolgok közül azokban a napokban lett megalapozva, breakbeat partikon, drum & bass partikon. Kapcsolatok, barátságok. Breakbeat szetteket játszottam kisebb eseményeken. Glitchy breaks-et játszottam (akkortájt "electrobreaks"-nek hívták), de később a breakbeat spektrumának több szeletét: progressive breaks-et, tech-breaks-et, bassline-breaks-et, némi detroit electro-t és ragga-breaks-et. Mindig frissen tartottam az aktuális szelekciót a műfajok újabb hullámaival és mindig kerestem a saját hangzásomat, de amikor breakbeat-szetteket játszottam, a ragga-breaks vált a másik védjegyemmé. Mindig éreztem, hogy a ragga hangzás passzol hozzám.

Naponta, hetente látogattam a kedvenc lemezboltjaimat Budapesten azokban a napokban, és amikor a legújabb megjelenéseket böngésztem, találtam az első Tempa és Big Apple megjelenéseket a Deep Recordsban 2003-ban. Első hallásra hallottam, hogy ez valami új, imádtam a hangzást! Ebbe az irányba fordultam a progressive breakbeat egyre unalmasabbá és kommerszebbé váló hangzásától.

A pro-dubstep megjelenések első megízlelésétől kezdve egyre többet és többet akartam. 2003 végén vendég dj voltam a Tilos Rádióban és találkoztam Format C-vel. Ragga-breaks-et játszottam és tetszett neki a szettem. Megkérdezte ki vagyok és hogy van-e kedvem játszani a rádió műsorában, a Dawn Tempo-ban, amely akkortájt szerdánként reggel 5 és 7 között volt. Igen mondtam. 2004 első heteitől kezdődően együttműködésbe kezdtünk és b2b breakbeat szetteket játszottunk együtt.

Nem emlékszem már pontosan, de kb. 2002-2003-ban készítettem el az első weboldalamat datastormer.uw.hu címen. A zenéim és mixeim bemutatátására szolgált és flash-player alapú volt. Ez volt az első weboldalam. Időközben egyre több pro-dubstep és 2step garage lemezem lett és néha volt lehetőségem, hogy "csak dubstep-szetteket" játszak a rádióban. Szóval én a dubstep egyik korai és UK-n kívüli úttörője vagyok. Nagyon bonyolult volt megtalálni az első időkben a dubstep lemezeket, amiket az online rádióadásokban hallottam és játszani szerettem volna.

2005-ben elindítottam a blogomat a blogspot.com-on, de pár hónappal később megreformáltam a weboldalamat új alapokon (Joomla) és ott már folytatni tudtam a blogolást is és fel tudtam rakni a megjelenéseimet is. Ez volt a másodig hivatalos weboldalam, de még mindig datastormer.uw.hu domain címen (2011 körülig volt elérhető, mert a facebook betörésével a weboldal jelentősége egyre kisebb lett és az oldalt végül a botok támadása és a karbantartás hiánya miatt egyszer csak törölték a szerverről és évekig nem tartottam fontosnak az újraélesztését).

2005 volt az én áttörésem: az első hivatalos megjelésem napvilágot látott: a remixemet felrakták a Chi Recordings alkiadójának, a ChiWare-nek az első EP-jére. Amb Flounder-ének általam készített átirata az eredetinek egy trükkös glitchy újragondolása volt. Bár ingyenes megjelenés volt, sokan megismerték a nevemet.

2005-ben találkoztam Kebabbal és Gumilappal és elkezdtük az első bulikat szervezni, amelyek a dubstep-re fókuszáltak. Ez volt a Shooby-Dubby Dubstep Night. Később elindítottuk az online rádió adásunkat a TÖréspont Rádión, a Shooby-Dubby Dubstep Session-t. 2005-ben megszerveztem a dubstep.hu weboldal és annak fórumának elindulását pár baráttal együttműködve. Az egész egy társaság volt. És én a része voltam. Éreztük, hogy az valami tényleg új dolognak az ideje volt és amit teszünk fontos. 2006 januárjától átkereszteltük a Shooby-Dubby Dubstep Night-ot Dub Phase-re (a név tőlem jött). Együttműködtünk támogatóinkkal és az ő támogatásukkal meghívogatni kezdtük a brit dubstep szcéna legnagyobb neveit és színvonalas kis dubstep eseményeket szerveztünk.

2006-tól kezdődően egy csomó megjelenésem volt nagyon sok különböző címkén, amelyeket láthatsz a megjelenések részben, de kiemelném belőle, hogy az első magyar dubstep megjelenés (Suburban Beats AM11 EP a Digital Distortions-on) és az első magyar dubstep vinyl megjelenés (Suburbanite Ep a Crater Records-on) tőlem volt. Ez a 12" megjelenés egy mérföldkő számomra.

Szintén kiemelném a Chi Recordings-os megjelenésemet: a "We Are Robots" c. zeném megjelent 2008-ban a Chi-n és ez a zene felkerült a "Hungry For Hungary 2008" 6 CD-s válogatásra, a elektro disk-re. Büszke vagyok, hogy része lehettem, amely Magyarország hangzását bemutatja. Ez szintén mérföldkő számomra.

2010 végén véget ért a Dub Phase-zel való együttműködésem. Az időnek egy nagyon szép periódusa ért véget akkor, de akkor lettem felkérve az Otherside nevű eseménysorozat residens-dj-jének és egy másik periódus kezdődött. Abban az időszakban választottam szét a projektjeimet 2 fő irányba: a glitchy anyagokat DataSTormer-ként publikáltam és a dubstep mixeket DST-ként.

2011-ben és 2012-ben volt egy rövid időszak (több, mint egy év), amkor nem volt időm a Dawn Tempo-t tovább csinálni. Ezekben a napokban heti online rádióműsorom volt a Bestwave FM-en Midnight Freaks Radio Show néven, amiely filthy dubstep hangzásra fókuszált és megpróbáltam Budapesten saját rendezvényeket szervezni (az Inside Events glitch-hop-ra fókuszált és a Midnight Freaks Events pedig filthy dubstep-re fókuszált). A fiam megszületett 2009-ben és sok dolgom volt azokban az években.

Ezeknek köszönhetően szünetet tartottam a Dawn Tempo-ban, de visszatértem hozzá 2012 végén. 2013 januártól kezdve pedig abbahagytam a filthstep játszását és visszatértem a dubstep mélyebb oldalához.

Sok munkának köszönhetően lettek új megjelenéseim mind dubstep-ben, mind glitchy irányban 2016-ban. 2015-ben pedig elkezdtem dolgozni az első albumomon, ami egy glitchy hip-hop album lesz.

2017-ben volt egy időszak, amikor progresszive psytrance-t játszottam a rádióműsoromban, MinDSTorm Sessions-nek nevezve. Remélhetőleg így már érthető ez ha elolvastad a goa-trance gyökereimet fentebb... Imádtam a hangzást, de ezen időszakot követően visszatértem újra a deep dubstep-hez. 2018-ban a dubwise dubstep hangzásra fókuszáltam a szelekciómban, de mindig frissen tartom a szelekciómat és jelenleg a deep dubstep széles spektrumán játszok (dubwise, trappy, dark, classic, tribal etc). Szép gyűjteményem van mind lemezeken a táskámban és digitális megjelenésekből a hdd-men. Még mindig vezetem a Dawn Tempo Radio Show-t, 2020 óta pedig angolul mutatom be és a műsor erőteljesebb, mint valaha, amire büszke vagyok! Úgy gondolom a jövő ígéretes!

Szintén büszke vagyok arra, hogy 2019-ben újabb megjelenésem volt a Frozen Plates kiadón, amely jelzi, hogy még mindig játékban vagyok.

Ez a weboldal a harmadik hivatalos weboldalam. Keményen dolgozok szabadidőmben, hogy feltöltsem tartalommal a legutóbbiaktól a visszafelé haladva, egy nap kész lesz majd, köszönöm türelmedet addig is!

Barátod - DST

Legutóbbi Dawn Tempo

2020. november 30. hétfő

A következő tilosos műsoromban folytattam az őszies hangulatú "Fall-N-iN-bass"...

Read more...

Legújabb megjelenés

2020. június 10. szerda

Kiadó: Subotage Records Formátum: Digital Megjelenés dátuma: 10/Jun/2020 Katalógus szám:...

Read more...

Legújabb chart

2020. július 25. szombat

Nem értékelési sorrendben. Babe Roots ft. Danny Cosxcon - World Struggle [System Musik...

Read more...